Tuesday, February 8, 2011

Doa Cinta

&&&
Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta…
cintakanlah aku
pada seseorang yang melabuhkan cintanya Pada-Mu…
agar bertambah
kekuatanku untuk mencintai-Mu
Ya Muhaimmun……
Jika aku jatuh cinta……
Jagalah cintaku padanya
agar cintaku padanya tidak melebihi cintaku pada-Mu……
Ya Allah……
Jika aku jatuh hati…..
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya terpaut pada-Mu….
Agar tidak terjatuh dalam jurang cinta yang semu..

Ya Robbana……
jika aku jatuh hati……..
Jagalah hatiku padannya agar hatiku tidak berpaling dari-Mu..
Ya Robbul Izzati….
jika aku rindu..
Rindukanlah aku
pada seseorang yang merindu syahid di jalan-Mu
Ya Allah
Jika aku ridu…..jagalah rinduku padanya agar tidak lalai rinduku ppada Syurga-Mu
Amin….Amin…Ya Robbal’Alamin…

No comments:

Post a Comment